Været kan stenge skoler

Ekstremværvarsel i Finnmark kan gi konsekvenser for videregående skoler.

-Våre videregående skoler vurderer uværet fortløpende og setter inn tiltak, sier opplæringssjef Margunn Blix i Finnmark fylkeskommune.

Det varsles ekstremt vær i Finnmark i dag og kommende dager. Været kan medføre kansellerte avganger for kollektivtransport, eller at veier er stengte, spesielt i værutsatte områder.

-Uværet kan derfor gi følger for skoletilbudet de kommende timer og dager, sier Blix.

Skolene avgjør

Dersom det ikke er mulig å komme seg på skolen på grunn av været, er beskjeden at elevene holder kontakt med kontaktlærere/faglærere. Elever og foreldre bes holde seg orientert, og følge med på eventuelle beskjeder fra skolene.

-Skolene oppdaterer situasjonen også på sine egne nettsider, avslutter opplæringssjefen.

Ni skoler

Finnmark fylkeskommune har videregående skoler i Vardø, Vadsø, Tana, Sør-Varanger, Alta, Lakselv, Porsanger, Hammerfest og LOSA-tilbud noen andre steder. I tillegg; Pasvik folkehøgskole.

Med hilsen Margunn

Margunn Blix