Trenger du ekstra hjelp med matteleksa?

Leksehjelpen skjer via ent3r.no og de som hjelper deg er realfagsstudenter.

ENT3R digital er gratis leksehjelp matematikk og realfag for alle i 10.klasse og på videregående skole.

Du som elev bestemmer selv hva du vil ha hjelp til, og du kan få hjelp uansett hvor du er - så lenge du har nettilgang. Leksehjelpen er åpen mandag til torsdag på kveldstid, hver uke i skoleåret. Leksehjelpen kan også brukes til mer enn bare lekser. Du kan få hjelp med å øve til prøver, til å forberede tentamen eller eksamen, eller du kan få hjelp til å forstå noe du synes er vanskelig.

Når du har meldt deg på vil du få en lenke til et digitalt klasserom, og her kan du klikke på knappen «Rekk opp hånden» når du trenger hjelp. Da blir du og en mentor sendt videre til et lukket, digitalt grupperom. Her er det bare du og mentoren som kan se og høre hva du spør om, ingen andre. Det fungerer omtrent som Skype, og mentoren viser deg hvordan man regner ut oppgavene steg for steg på skjermen.

Det er ingen dumme spørsmål, og her er det helt trygt! Vi er her for å hjelpe deg uansett hva du trenger hjelp til.

Bilde av QR -koden til matteleksehjelp.

Scan QR-koden med mobilen, eller send «digital» til 1930 Meld deg på og få hjelp i matte helt gratis! Send «digital» til 1930

For mer informasjon