Skoledag med Mattilsynet

Onsdag 8.11.23 var det undervisning og tilsynsbesøk i hundegården av Mattilsynet.

Elever og lærlinger viser hundegården til Mattilsynet - Klikk for stort bilde

Vg2 (landbruk, heste- og dyrefag og hundekjøring) jobber for tiden med dyrevelferd, som er en viktig og stor del av det elevene skal lære når de jobber med dyr. Som en del av undervisningen inviterte vi Mattilsynet på besøk så de kunne fortelle om sine oppgaver og jobb for alle elevene på vg2.

Det passet veldig bra at Mattilsynet samtidig kunne ha et tilsynsbesøk i hundegården vår. Alle hundekjøringselevene, både vg1 og vg2, lærlingene og hundekjøringslærerne deltok under tilsynet.

Ragnhild (lærling) og Janne (vg2) fikk under besøket være dyreholder/eier og måtte fortelle og vise rutiner og ta mattilsynet gjennom hele anlegget. Oppgaven tok de på strak arm.

Begge uttalte at det var litt som å være oppe til eksamen, men det skal det kanskje være når man får Mattilsynet på besøk 😊

Tusen takk til Mattilsynet ved Gørill Hogseth for en lærerik og opplysende dag!