Nedskjæring, pølser og pålegg

Les hele kursannonsen her (PDF, 324 kB)

Kurset vil gi kunnskap om nedskjæring av lam og gris og hvordan stykningsdeler og produksjonskjøtt kan utnyttes i produksjon av pålegg og pølser. Vi skal gå gjennom salting, speking og produksjon av forskjellige pålegg som bacon, rull, skinke og spekemat. Kurset vil bestå av teori og praktiske øvelser.

Dato: 18. – 19. november

Tid: kl 09.00-19.00

Sted: Tana videregående skole

Pris: kr. 2500,- inkl. lunsj

Antall deltaker: min. 8 maks. 15

Påmeldingsfrist: 08.11.22

Arrangør: Tana videregående skole i samarbeid med kompetansenettverket for lokalmat i nord

Påmelding til: marianne.johannessen@tffk.no eller 91806679. Påmeldingen er bindende, og faktura sendes. Gebyr blir sendt ut hvis vi ikke har avmelding innen 2 dager før kurset.

Praktisk informasjon: Ved påmelding: Oppgi organisasjonsnummer, kommunen, navn på bedrift og deltaker og fakturaadresse.

Kurslærer: Bength Hanssen

Lærer på Senja videregående skole, restaurant og matfag.

Kokk-og stuertutdanning. Butikkslakterutdanning, den første som ble utdannet i Norge. Jobbet i kjøttindustrien som produksjonsleder, slakter på Nortura, vært lærer i 32 år. Har i mange år jobbet som konsulent og drevet med videreutvikling av bedrifter