Kurs i nedskjæring av storfe og bruk av råvarene

Unik mulighet for å få kompetanse i nedskjæring og hvordan du kan bruke råvarene. Kurs 14. og 15. januar 2022.  Matmerk

Kurs i nedskjæring av storfe og bruk av råvarene

Dato: 14.-15. januar 2022

Tid: 14.01 kl 10.00-15.01. kl. 18.00

Sted: TANA viderergående skole

Pris: 2500,-

Antall deltakere: maks 8 deltakere

Påmeldingsfrist: 16.desember 2021

Arrangør: Tana videregående skole i samarbeid med kompetansenettverket for lokalmat i nord

Påmelding til: Marianne Johannesssen ved Tana videregående skole marianne.johannessen@tffk.no

Praktisk informasjon:

Ved påmelding: Oppgi organisasjonsnummer, kommunen, navn på bedrift og deltaker og fakturaadresse. Påmeldingen er bindende og faktura sendes.

Gebyr på 50% av deltakeravgift blir sendt ved  avmelding etter 7 januar.

Om kurset:

På dette kurset vil du lære praktisk nedskjæring av storfe, og hvordan stykningsdeler og produksjonskjøtt kan utnyttes i produksjon av kjøttvarer til forskjellig formål. I tillegg skal vi lage noen enkle påleggssorter og karbonader.

Målgruppe:

Lokalmatprodusenter som driver med storfe, eller de som ønsker å starte med en slik produksjon får ta returslakt for videreforedling.

Kurslærer:
Kolbjørn Moe Driver lokalmatbedriften Borealis Gourmet i Alta, hvor han produserer og selger produkter av lokale råvarer samt driver catering. Kolbjørn har fagbrev som restaurantkokk og kjøkkensjefutdanning og har lang erfaring i å holde matfaglige kurs.

Interessert i flere kurs, les mer i kursavdelinga