Juovladearvuođat – Julehilsen

Buorit juovllat ja buorre ođđajahki.

God jul og godt nytt år.

Kollasj fra skolen med ønske om god jul og godt nytt år.  - Klikk for stort bilde

(Norsk tekst under den samiske)

De lea viimat juovlaluopmu, buorre bosihanboddu maŋŋel huššadis čávčča ja seavdnjesáiggi. Mii sávvat dii návddašehpet luomu, fitnabehtet olgun beaivečuovggas ja illudehpet bearrašiin.

Mii sávvat buot otná ja ovddeš ohppiide, vánhnemiide ja bargiide buriid juovllaid, maiddái dutnje gii it goassige leamašan min luhtte.

Buorit juovllat ja buorre ođđajahki.

Da var det endelig juleferie for elever og lærere, et fint avbrekk etter en travel høst og mørketid. Vi håper alle koser seg i ferien, bruker dagene til å komme seg ut i dagslyset og nyte tida med familien.

Vi ønsker alle nåværende og tidligere elever, foresatte og ansatte en god jul, også til deg som aldri har vært hos oss!

God jul og godt nytt år.

Psst.. Følg oss gjerne på facebook og instagram i jula, kan hende fjøs-og stallnissen finner noen bilder fra høsten, kanskje bilder fra tidligere år vi kan mimre litt over sammen og hvem vet hva annet disse nissene kan finne på!