Bondekafe – om velferd for småfe

Bondekafeturne i Alta, Lakselv og Varangerbotn - samtaler med mattilsynet om velferd for småfe 13.og 14. februar.

Påmeldingsfrist: Fredag 10. februar kl. 12.00. pga. kaffe/te- og pizzaserveringen.

Sauer på vei inn til fjøset - Klikk for stort bilde Tonje Halvari

De som driver med sau og småfe i Finnmark inviteres til bondekafe i Alta, Lakselv og Nesseby på tema velferd for småfe og en samtale med Dorothea Nielsen fra Mattilsynet.

• Alta 13. februar kl. 12-14 på UIT Alta (parkeringskort i resepsjonen.)
  • Porsanger 13. februar kl. 18-20 på Lakselv Hotell
  • Varangebotn 14. februar kl. 18-20 i kafe på Varanger Samiske Museum

God dyrevelferd er viktig for dyra, for bonden og for hele norsk landbruk. Både fakta, holdninger og følelser uttrykkes i de offentlige diskusjonene rundt temaet.

Likevel er det mange avveininger i den praktiske hverdagen med dyr der en må avveie flere hensyn som på ulik måte berører lover og forskrifter. Mattilsynet ønsker å bidra til en dialog om disse tema og til en åpen diskusjon i næringa.

Påmelding til Tana videregående skole: tana.vgs@tffk.no

Påmeldingsfrist: Fredag 10. februar kl. 12.00. pga. kaffe/te- og pizzaserveringen.

Kursserien er laget i samarbeid med Mattilsynet og Troms landbruksfaglige senter og Tana videregående skole og Finnmark Bonde- og Småbrukarlag.

Kurset er støttet av tilretteleggingsmidler fra Troms og Finnmark Fylkeskommunen sin Rekruttering og kompetansetiltak i landbruket (RT-midler).

Les mer om kursavdelinga

Programmet i utskriftsvennlig format (PDF, 80 kB)